måndag 2 juni 2008

how dirty?

Igårkväll tog jag mig för första gången i år verkligen tid att bara sitta ner och kolla film med mig själv. Två filmer t o m! Har inte känt att jag kunnat stressa ner till en film med mig själv, vilket faktiskt är riktigt skönt. Först gick det en komedi på tv, typ Matte söker husse, en sån typisk kärlekskomedi som egentligen är lite onödig att se. Men igår var en sån kväll jag verkligen ville se en töntig kärleksfilm. Den slutade elva men mitt filmhumör fortsatte. Jag gick in till Emelie och började kolla genom hennes filmer vilket tog tid (!). När jag insåg vad jag gett mig in på var jag tvungen att räkna filmerna. Jag fick de till 180, 180 st bra och ganska nya filmer. Vad har jag gått miste om detta halvår? haha. Kul att jag upptäckt filmvärlden?...

Jag valde Dirty Dancing 2 trots att jag sett den innan. Hade glömt hur underbar den är, tänk att flytta till Havanna, träffa en väldansande kubansk kille och lära sig latinamerikansk dans med honom. Hej och hå, jag ser mina och Malins framtidsplaner...

Det är absolut ingen b-film som man lätt kan tro efter den första Dirty Dancing, så se den - riktigt bra.

Inga kommentarer: