söndag 31 augusti 2008

Morning sunshine!, är perfekt att säga denna ljuvliga augustidag.
Mindre ljuvlig kan jag säga att min natt var.. Jag jobbade först kväll som jag skulle göra enligt schema, från 17.00 - 00.00. Sen hade någon viss mupp på mitt jobb klyddat till det med schemat och det är alldeles för invecklat för att förklara här så det spelar ingen roll, men jag var alltså den som tog på mig ansvaret för att jobba istället för den person som inte kunde komma. Som då var ledig, men en annan kollega hade rört till det! Så jag tyckte synd om denne som egentligen var ledig... förstår att ingen hänger med men det spelar som sagt ingen roll. Hur som helst jobbade jag passet efter mitt kvällspass också, och det var en stressig natt med många misstag från min sida hehe, jag rörde ihop de lättaste beställningarna till helt sjuka menyer! Till slut kunde vi inte göra annat än att ta det för vad det var, och så hade vi roligt åt det istället. Martina blev nog irriterad alla sju gånger jag snodde hennes fulla fritös med pommes som hon så länge väntat på, då jag trodde att det var min. Ja, jag hade inte mkt koll men vi klarade det jättebra! med bra humör, fulla och vissa trevliga kunder och jukeboxen på maxad volym hade vi trots min trötthet en rolig natt. Så när jag kom hem halvåtta imorse hade jag alltså stått på jobb i 14 timmar i streck! Bra jobbat säger jag till mig själv! =)

Jag hade tänkt sova ut ordentligt och inte alls sätta klockan idag men vaknade av mig själv redan halvtvå så det fanns inget att göra. Steg upp, tog på mig kläderna, min stora, nyinköpta sjal, brillorna på, inte ens en jacka behövdes, ut i den underbara solen, i med hörlurarna och så avnjöt jag min eftermiddag i stan. Jag mös på en gågata som knappt var halvfull, köpte en chai på vägen, lyssnade på Don't think twice it's alright med favorit-Dylan och tog mig en runda inom jobb, hämtade mina tidningar jag glömt och sen... avslutade jag turen på H&M. perfekt början på min dag!

Ikväll ska jag på bio och se The dark knight med en från jobb faktiskt, ska bli himlans trevligt.

Saknar Emelie minsann! jättemycket, längtar tills du kommer hem!

Dagens outfit

Inga kommentarer: