tisdag 23 september 2008

Autumn leaves under frozen souls

Det har varit en ganska bra dag, trots att jag kom försent till första lektionen som är underbara och älskade Matte C. Tror det kan påverka lite att jag kom försent..


Igår pratade jag en stund med Emelie, och som jag skrev igår fick jag två Nutini-låtar som är så fina. Autumn har jag lyssnat på i ett streck sen jag kom hem nu, texten är helt ljuvlig! Min favoritårstid är som jag tidigare påpekat höst, vilket inte så många förstår. Emelie förstår för vi har samma känslor inför hösten. Ååh, det finns faktiskt inget finare än en solig men samtidigt kylig höstdag! Alla underbara färger och de frasiga löven som luktar gott. Luften är så frisk och jag blir bara så glad.

Så nu saknar jag Emelie ännu mer bara för att hon inte är här och myser med mig och hösten. Hon kommer hem den 11 oktober och då ska vi minsann mysa i parken, och hon ska få se hur vår lägenhet ser ut här hemma. Sen åker hon hem den 19 oktober, och så går det en vecka för oss i skolan, sen har vi höstlov. Jag tänkte hinna med ett par dagar på jobb sen åker jag nog till Emelie i Danmark på onsdagen och är där fem dagar. Så mysigt så!




Ti amo sorella dolce

1 kommentar:

Emelie Marta Sjölin sa...

åååhhhh, BÄSTA sången ever! VÅR sång adesso! =) saknar dig med mitt hjärta, ska bli så roligt att komma hem och träffa dig och se ditt rum, himlans mysigt har jag hört =) ses såååå snart, bara två och en halv vecka kvar! vi ska umgås himlans mycket i oktober!