måndag 1 september 2008

äggmacka

Imorse hade jag tänkt gå upp halvnio för att i lugn och ro göra mig iordning och hinna med en rejäl frukost eftersom det var träning efter skolan idag. Men ack, mamma kom in och frågade "har du ingen skola idag?" Jo, det hade jag minsann, och klockan var då 09.25.. panik! började 09.55 idag så blev ingen frukost och inga träningskläder fick jag med mig. Men på vägen till skolan hann jag faktiskt med att snabbt köpa en chai till frukost så den hann jag precis få i mig innan vi gick in på geografin - stressig halvtimme där.
Sen efter en dryg geografilektion med ett test jag knappt kunde invånarantalet i Sverige på, hade vi en minirast och sen lång marknadsföringslektion... däremellan slank en risifrutti ner och sen hade vi svenska för att sen sluta. Jätteskönt att ha en så kort måndag :)
Jag cyklade hem och hämtade min träningsväska och hittade då inte min plånbok. den hade jag glömt där vi satt och åt risifruttin, så tillbaka till skolan och leta.. En väldigt snäll person hade lämnat in den till vaktmästaren utan att ta mina pengar, tackar för det! och äntligen efter det kunde jag och Vera ta oss till Ön. Seg som fan idag men nu efter träningen mår jag himlans bra - sitter dessutom och äter lingongrova med ägg, så jävla gott! haha, nu ska jag ta en snabbis förbi duschen och sen till grannskapet. Älskar staden!

Inga kommentarer: