måndag 22 september 2008

Nutini,
over and over again

För ett år sen tror jag, började jag lyssna på Paolo Nutini som är allt annat än kass. Och för att inte tala om hans vackra yttre som gör låtarna om möjligt ännu bättre! nej, skämt å sido så har han en underbar röst och skriver väldigt bra musik. Jag pratade med Emelie nyss och hon bad mig lyssna på en låt av honom jag inte hört innan, den heter These streets och vad kan jag säga? jag blir förälskad av hans röst! Den är ett måste att lyssna på, over and over again. Gå in här och njut http://www.youtube.com/watch?v=sJ0isbNE8yo&feature=related . Och när ni ändå är inne och lyssnar, sök på Autumn också, fin fin!

Denna helg har varit väldigt lugn och väldigt alkoholfri, precis som föregående, vilket jag och min mage behöver. I fredags tog vi oss tid till en mysig runda i stan vilket var ett tag sen. Alla godbitar var samlade förutom Sarah som fick jobba just då, men jag tog en sväng inom henne men stackaren hade för mycket att göra =( buhu. Det var en fin eftermiddag med mys, mys, mys. Kvällen fortsatte hemma hos Malin, vi fick pizza av Malins rara mamma. Det var en härlig fredagskväll full skratt, och så fick vi även sett Satc-filmen för tredje gången. Lika fabulous som de två första! Jag åkte hem och la mig, för att sen gå upp i rimlig tid som en lördag motsvarar 9.30, och så var det jobb som väntade..

Efter jobb skyndade jag mig hem, duschade, fönade, plattade, sminkade, blev körd ut till Bunkeflo och så var jag och Malin återigen tillsammans, denna kväll på en tjejmiddag hos Malins kompis.

Söndagmorgon - samma tid, samma plats. Slutade fem, kom hem, duschade, åt med min kära mamma, sen åkte jag ut till Bunkeflo (igen), himla massa bunkeflo denna helg. Och så slappade jag i soffan framför CSI NY med Tobbe, Tora och Kevin, så det blev en trött men trevlig söndag!

Idag har vi haft studiedag, har inte gjort mycket. Bara varit ledig. Har dock fått ögoniflammation, ingen favorit..

Inga kommentarer: