onsdag 29 oktober 2008

Bosatt hos Emelie i Herning

Det var en fruktansvärt tidig morgon som gällde, tåget gick från centralen redan 7.22 mot Köpenhamn, bara för att vara i god tid - och visst hade jag gott om tid. Flummade omkring på centralen i Köpenhamn i drygt en timme och sen gick tåget mot Herning 9.00. Väl inne i min vagn och på min redan bokade fönsterplats somnade jag gott, men väcktes ganska snart av biljettgubben som tittade suspekt på "mitt" leg som jag hade för att få billigare studentbiljett med Emelies wild card... men jo, jag var godkänd =). Sov ytterliggare en skön timme och sen vaknade jag av en bländande sol, så mysigt så. Pluggade en halvtimme på svenskan sen plötsligt var jag framme i Herning. Ösregn och 6 grader! Men det var det värt, för där stod söta systern och gav mig världens mysigaste kram. Jag älskar att vara här med Emelie! Vi gick runt lite i Herning-"city".. och åt självklart på Jensen's.. haha. Vi fick vänta i över 40 min på att ens få beställa, och där var inte ens mycket folk. Så för det fick vi vars en gratis lunch =) värt att vänta då kanske.. så blir nog en omgång till på Jensen's innan jag åker hem. När vi kom hem till lägenheten kröp jag ner under hennes enorma duntäcken och värmde mig, myyys! Vi har precis ätit en god middag som Emelie lagat, och så blir det antagligen Satc-filmen, kan aldrig ses för många gånger. Ooh, jag hann också med att träffa två av hennes vänner, Besarta och Joachim =).




Inga kommentarer: