lördag 14 februari 2009

We're having a "hygge" time
hej
I torsdags när jag kom hit till Herning och Emelie så var det mycket kallare än jag kunde förvänta mig, -10 grader visade sig vara jävligt kallt! Tur att jag för en gångs skulle var förnuftig och tog med mig min vinterjacka, enbart dessutom. Inte lönt att packa ner de fina vårjackorna.. =( Torsdagskvällen gick till mys med Emelie, Vänner och en hel natt med TP. Vi kunde inte slita oss, och när svaret "Ingrid Bergman" aldrig gav med sig blev Emelie galen, som då hade provat det svaret sju gånger. När jag äntligen kom in i finalrutan med alla tårtbitar på plats fick jag en fråga som jag inte hade den blekaste aning om svaret, ironiskt nog var svaret "Ingrid Bergman"... loved the odds.
hej


Vi vaknade tidigt på fredagmorgonen trots att vi la oss fem natten innan, pigga som få! Vi steg upp, åt god frukost och tog på oss så mycket kläder vi bara kunde. Ut i solen och de tio centimetrarna av snön som föll under tiden vi spelade TP och sov - myyys! Solen strålade som aldrig förr, det var ju bara skitmysigt! Vi mötte upp Joacim som sydde en klänning i TEKO-skolans stora design-och-sy-lokal. När han var klar tog vi oss in till byn och fikade och hade en verklig hyggetime, gillar ordet ;)




Inga kommentarer: