tisdag 1 juli 2008

Ingen är vaken här hemma, jo Emelie är men hon packar ner sitt rum i olika vågor, och ikväll är en våg på väg. Jag gillar det inte, det känns overkligt att flyttlasset verkligen kör den 18 juli. Men hon flyttar inte sig själv förrän den 12 augusti, dock blir min sista dag med Emelie den 28 juli för då lämnar hon mig och Sverige för två härliga veckor på Cypern med tjejerna, jag avundas er (ska åka själv två veckor senare men vill ha värme och fest nu nu nu).. och sen åker hon direkt till Danmark, Jylland, Herning - så långt bort i Danmark hon kunde komma ;). Jag landar själv den 13e så missar henne med en dag, ack!

Hur som helst.. Det var en bra helg som gick, hann med mycket och det var roligt. I fredags befann jag mig i sommarens oväder inne i stan, var annars?, det regnade, åskade och blåste men inte brydde jag mig. Presenter skulle inhandlas till Sarah som hade en försenad liten tjejmiddag på kvällen där vi hade jättemysigt. Alex kom och hämtade oss vid elva för att köra mig till jobb och Vera hem, grattis till körkortet! Det var för första gången riktigt kul att jobba natt, antagligen för att jag inte var trött och för att Emelie som varit ute kom in halv fem, stannade tills jag slutade halv sju och så fick båda sällskap hem :).



Lördagmorgon efter jobb kom jag i säng 8.15 efter att ha duschat för att slippa det när jag vaknat, målat mina naglar och fönat håret. 12.30 ringde min väckarklocka och jag skulle mot min vilja vakna. Drygt fyra timmars sömn.. lovely. Jag gjorde mig klar och åkte ut till bunkeflo till Malin, hennes syskon Emma o Patrik hade konfirmerats så det var presenter, god mat och trevligheter som väntade. På kvällen for jag och Malin vidare till Linus som hade 18årsfest, en snabb sväng in till Erik som kommit hem från Argentina och sen åter till Linus där resten av gänget var samlade. Jätterolig och trevlig fest för alla inblandade :) tack för det Linus !


Söndag: efter ett par försök till att stiga upp kunde jag masa mig till stan för att träffa tjejerna, väl inne började vi alla må bättre efter en iskall Cola på morgonkvisten och massa shoppande! ni betyder så mycket mina vänner <3.
Måndag: tänkte låta bli att ställa klockan för en skön sovmorgon. 13.15 ringer mamma och vill prata på sin lunch, jag är trevlig och svarar på hennes frågor i sömnen, råkar somna om och vaknar nästa gång av att Emelie väcker mig 16.15. Vad hände? men ångesten la sig rätt fort när jag såg att vädret var lika dåligt idag som alla andra dagar. Gick alltså inte miste om någon sol. Måndag = total slappedag. Vi hämtade thaimat och såg American History X som kan vara en av de bästa filmerna, hemsk men dock. Riktigt bra!

Just nu lyssnar jag genom lite nya låtar jag fått som får mig att bli mer och mer sugen på sommarens kommande festligheter... ah ge mig sol nu!

Tack för mig, blev ett ovanligt långt inlägg idag.

Oj!, nu höll jag på att glömma en happening från helgen. Jag bara måste, hehe.. En person jag känner mycket väl tog efter några års erfarenhet svenskt rekord i karpfiske. det säger kanske inte alla så mycket men jag vet precis vad det handlar om, en rolig del av sportfiske anser jag haha! Grattis Kev

http://sportfiskegiganten.se/shop/catalog/newsdesk_info.php?newsdesk_id=568&osCsid=7f4e2418b2cba9c1694c0057fdaa70c0

Inga kommentarer: