torsdag 28 augusti 2008

Trivs med nya grannarna!

Dagen började 8.20 imorse med fortsättningen av Matrixfilmen på filosofin. Matrix är den sortens film jag aldrig ens läser om handlingen på baksidan, den sortens film som inte ger mig nånting! Men så insisterade vår filosofilärare Peter att vi skulle få se den eftersom ämnet filosofi är väldigt flummigt, vilket han betonade ett antal gånger första lektionen. Och ja, Matrix är väl ganska flummigt kan man kanske kalla den. Jag gillade den faktiskt, den är fortfarande "den sortens film" men jag tyckte ändå den var bra och himlans speciell, sen att Keanua Reeves har ett väldigt trevligt utseende är filmens största plus! Vi gillar det, det gör vi.

Efter skolan tog jag mig, fylld av ångest från topp till tå, ut till Ön i regnet för att fortsätta det träningsliv vi påbörjade i tisdags. Och jag är glad att jag stack dit trots ensamheten då Vera och Fanny inte kunde samma tid som mig idag, tränade extra hårt idag och det känns så bra! När jag kom hem lagom sliten föreslog mamma att vi skulle sätta oss på mysiga Elysée och äta middag, ja tack! Så dagen har varit både lång och bra.

Innan resturangbesöket med mamsi och moster gick jag ner till grannarna, lämnade tillbaka en kavaj och en kofta från H&M, fick pengar åter vilket känns så bra haha.. men sen fortsatte jag i grannskapet bort mot Zara, det kan jag däremot ångra nu. Pengarna försvann lika fort, men åtminstone på en kofta jag velat ha ett tag. En lite längre ljusgrå kofta med små knappar, även knappar längs ärmarna. På H&M för andra gången ikväll hittade jag en vanlig t-shirt med tryck på, deras Art By-kollektion kom in nyligen - yeeeij.
Hittar tyvärr ingen bild på den ljuvliga koftan, men ack!

Inga kommentarer: