onsdag 27 augusti 2008

Farligt

Efter veckan i Alanya har jag "levt" på 27 kr då jag inte hade ett öre kvar när jag kom hem. Pappa var visserligen snäll och bidrog med min "Alanyapeng" som jag fick efteråt istället, vältänkt, kära pappa. Men så igår fick jag min efterlängtade lön och semesterersättning, och som vanligt har jag försökt räkna ut ungefär vad jag ska få men ändå en aning mindre för inte bli besviken. Det visade sig vara en bra tisdag för mig när jag fick mycker mer än väntat. Så nu har jag lagt undan till kommande Hawaiiresa, shoppat nödvändiga saker (dock mest onödiga) och ska nu försöka hålla i resten.. vilket nästan är ett måste för jag är allt annat än duktig om jag handlar mer. Det är verkligen farligt för mig nu när vi flyttat, är i stan ännu oftare än innan. Nu är jag här minst 2 ggr om dagen och jag får aldrig nog. Eftersom jag numera bor mitt i min kära stad kan det inte hjälpas, missbruka stan javisst!

Vera och jag var och tränade igår, kändes jättebra och vi fyllde även på våra klippkort så nu är det på allvar. Imorgon är det spinning eller skivstång med Fannsan och Vera, Malin är på innebandyn men sen ska vi få henne och Sarah att konvertera till vårt Friskis ;)!

Tisdagens shopping blev ett par vita sneakers som först kostat 400 kr men visade sig vara på rea så jag köpte de för 125, himlans. Det blev även en beige kavaj/jacka som jag iofs ska lämna tillbaka imorgon, ett lite lösare linne från H&M som är lite ljuslaxfärgat, och det nödvändigaste i sminkväg..

Dagens handlande slutade med ett par chinos från Cha Cha och en svart kofta från H&M. Imorgon ska jag försöka lämna affärerna ifred..

1 kommentar:

Fanny sa...

Vad kul att du börjat skriva lite igen =) Du måste ju leva upp till ryktet som min bloggkompis :P Skitsnygga chinos och koftan är jättefin, passade inte mig alls bara när jag testade den =(