fredag 5 september 2008

She
God morgon,
idag är det en dag då min kropp valde att bli sjuk. Jag gillar det inte, hade inte tänkt att börja terminen med sjukanmälning. Det är dock fredag, med få lektioner och inget viktigt just idag men det är så tråkigt! hade gärna velat ha en helt vit närvarorapport, visserligen är denna frånvaron giltig men ändå... blaaa. Jag fick precis i mig en halv macka men mår piss fortfarande och känner mig hungrig men får ändå inte ner en bit till.. Nej, jag är inte magsjuk (knock on wood), det är de här problemen jag haft innan och jag trodde de var borta men ack.. så nu får jag gå hungrig med en ständig kramp där uppe i magen eftersom magen inte vill ta emot någon mat. Måste bara må bra till imorgon, Veras efterlängtade fest!

När jag efter många om och men tog mig upp ur sängen valde jag att gå direkt till soffan.. jag satte på lite Vänner, säsong 1. Men jag var faktiskt inte alls på skratthumör så jag började ivrigt leta bland mammas gamla filmer. Alla bra filmer har ju Emelie i Herning eftersom de faktiskt tillhör henne =), och bland mammas oldie's hittade jag en av mina favoriter, Notting Hill. Så nu har jag sett den klart och den är så ljuvlig hihi. Vad jag ska göra tills mamma kommer hem från hennes fredagsshopping vet jag inte. det är tråkigt att vara hemma själv.. Men hon föreslog att vi två fortsätter med Vänner när hon kommer hem vilket låter som en jättebra idé. Nu ska jag kolla på våra foto från Rom, blev så sugen när jag såg en bild på Facebook från Villa Borghese, aaah nostalgi !

Den bästa låten från filmen är "She" med Elvis Costello,

http://www.youtube.com/watch?v=mD7gT3GEve4&feature=related

1 kommentar:

Emelie Marta Sjölin sa...

Amen den e ju för go, she...weee sheeeeee! jag tittar också på vänner 1 OCH rombilder! you just got to love roma (e tu)