måndag 1 december 2008

1 december

Det är mycket jag inte har hunnit förstå än, exempelvis att vi snart ännu en gång ska fira jul, och att det snart är ett helt år sedan vi firade nyår sist! Var har alla dessa dagar tagit vägen? Något ännu mer efterlängtat är min älskade Emelie som kommer hem om exakt två veckor idag, gud vad jag saknar dig här hemma!

Helgen som gick var riktigt soft måste jag säga, jag jobbade fredagkväll vilket var helt ok, sen blev det lördagdag också framtill klockan fyra, stressade hem och duschade, och så for jag iväg till min moster där julen alldeles för tidigt firades. De ska nämligen åka till Australien nästa vecka och sju veckor framåt så det blev ett litet försprång på årets firande, mysigt var det med julbord, gröt och t o m lite julklappar!

Vidare den kvällen fortsatte jag till Tobbe där det var fest, nykter som jag var fick jag äran att vara taxi.. Jag var nöjd ändå eftersom jag och underbaringen körde hem och värmde oss, vilket resulterade i en välförtjänt sovmorgon och lussebullsfrukost med julmusik, myspys. Det var första söndagen på väldigt länge som jag var ledig från jobb.


Jag var precis en snabbis i stan med mamsi och det var verkligen mysigt, ett tak av julbelysning har satts upp längs hela gågatan och grankvistar runt alla skyltfönster, och på vissa ser det ut som snö - jag stortrivs!

Har även städat precis vilket har behövts några veckor...jag är för dålig men nu är här fint och så ska det se ut åtminstone tills Emelie kommer hem.

Snart är det den 13e dec gumman och då
väntar julmys i Köpenhamn <3

http://www.youtube.com/watch?v=S1n-f-Zusaw

världens finaste jullåt, från satc-filmen

Inga kommentarer: