söndag 18 januari 2009

Brutalt helgmys
hej
Hur kan det vara söndag redan?! Jag gillar det inte, trots att min helg varit den mysigaste på länge så har den susat förbi med vansinnig fart! Det var riktigt skönt att för en gångs skull inte jobba en lördag, kunde ägna hela dagen åt min gulleplutt Malin. Vi körde runt halva Malmö för att komma till Mobilia där vi väntade ett bra tag i ångestbilköerna som ofta frodas runt Mobilia.. väl inne fick vi tag på vad vi skulle - naggbröd och en grov scones med cream cheese & marmelad, mums! Vi körde hem om mig och hämtade Vännerboxen, ut till Malin igen där vi fläkte ut oss i soffan framför tvn, vilket då resulterade i en mycket, mycket soft dag!

När jag var klar med Malinmyset körde jag och hämtade näste man för mysning, och så körde vi hem till pappsi där hummern gratinerades flitigt i ugnen. Och Gud!, det var det godaste jag ätit på länge - well done PG.
Vi ägnade resten av kvällen åt pappsi och Nettan med deras nyinköpta Guitar Hero och sen min favoritfilm - Runaway Bride med Julia Roberts & Richard Gere som jag inte sett på hundra år! Väldigt familjär och mysig kväll.

Idag kom vi upp i rimlig tid vilket på en söndag innebär 11.30, vi fick i oss frukost, körde och hämtade Malin & Axel och så fortsatte vi till gymmet. Där fick vi gjort allt och lite till, mina stackars gumpmuskler fick ta stryk idag! Vilket kan ses positivt eftersom det antagligen ger något då.

Jag och raringen fortsatte sen till IKEA där vi köade mer än vad vi handlade, fick köpt lite ramar som ska pryda våra väggar med söta foton, åt vars en korv som är ett måste vid alla besök på IKEA och körde återigen hem till pappsi.

Nu är jag hemma hos mamma igen och regnet pissar verkligen ner utanför, vilket jag givetvis älskar! - min helg har varit allt annat än dålig, massvis av mys!

Stay tuned.

1 kommentar:

Emelie Marta Sjölin sa...

Amen är det lugnt!? Gratinerad hummer, run away bride och IKEA, va sjutton bor jag i Herning för när sådana mysiga helger inträffar!!! bajs vad jag vill ha en sådan helg med dig pyret! Men snart blir det sådan helg i herning hi hi =) längtar!